Dlaczego warto być widocznym? Koniecznie sprawdź!
Pomimo spowolnienia gospodarczego niektóre galerie handlowe radzą sobie bardzo dobrze. Problem braku klientów ich nie dotyczy, a najpopularniejszym galeriom nietrudno jest o wynajęcie wszystkich swoich lokali. Jak duża jest siła marki centrum handlowego?
Dzisiaj weźmiemy pod lupę galerie handlowe we Wrocławiu. Dzięki uprzejmości agencji CeBRiS, która udostępniła swoje dane z badania przeprowadzonego w lutym 2013 roku, poznamy preferencje mieszkańców Wrocławia dotyczące galerii handlowych i dowiemy się, gdzie wrocławianie najczęściej i najchętniej kupują odzież, obuwie, dodatki, biżuterię i kosmetyki.
Która galeria handlowa jest najbardziej oblegana?
Wyniki badania pozwoliły określić udział procentowy marki galerii handlowej w świadomości spontanicznej mieszkańców miasta Wrocław (wykres 1).
Liderem na rynku galerii handlowych we Wrocławiu jest Magnolia Park, wskazało ją aż 23,43% respondentów. Na drugiej pozycji, tuż za Magnolią Park znalazła się Galeria Dominikańska (20,90%), a trzecie miejsce należy do Pasażu Grunwaldzkiego (15,07%). Tuż za podium, na czwartej pozycji uplasowało się C.H. Korona z dużo słabszym wynikiem (8,66%), piąte miejsce należy natomiast do Arkad Wrocławskich (5,97%).
Dlaczego Magnolia Park a nie Galeria Dominikańska?
Czy otrzymane dane dziwią? Raczej nie. Pomimo iż Magnolia Park została oddana do użytku znacznie później niż Galeria Dominikańska, to dużo precyzyjniej komunikuje się z rynkiem. I dzięki temu zyskuje zasadniczą przewagę na rynku galerii handlowych. Należy zaznaczyć, że nie bez znaczenia pozostaje liczba i częstotliwość przeprowadzonych kampanii reklamowych.
Arkady Wrocławskie zajęły dopiero piątą pozycję?
Może się wydawać, że piąte miejsce Arkad Wrocławskich jest krzywdzące. Dlaczego galeria nie znalazła się w czołowej trójce? Na pewno jednym z powodów jest fakt, że Arkady Wrocławskie powstały stosunkowo niedawno i respondenci nie mieli okazji poznać ich tak dobrze, jak chociażby Galerii Dominikańskiej. Inną przyczyną mogą być nieodpowiednio przygotowane kampanie reklamowe. Arkady Wrocławskie co prawda są zlokalizowane w centrum Wrocławia, ale z pewnością mogłyby zyskać przewagę, reklamując się we wszystkich dzielnicach miasta, a także w pobliskich miejscowościach, z których w szybki sposób można dostać się do Wrocławia koleją (proszę pamiętać, że Arkady zlokalizowane są tuż obok Głównego Dworca PKP). Opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej mogłoby przynieść wymierne efekty.
Arkady Wrocławskie nie są jedynym przykładem galerii handlowej zlokalizowanej w samym sercu Wrocławia, która w wyniku mało skutecznej strategii marketingowej nie cieszy się zbyt dużą popularnością wśród wrocławian. W podobnej sytuacji jest Renoma, którą wskazało zaledwie 2,39% ankietowanych.
Które galerie wybierają mieszkańcy poszczególnych dzielnic miasta?
Aby jeszcze bardziej zgłębić temat, prezentujemy wyniki badań, pokazujące które galerie handlowe wybierają mieszkańcy poszczególnych dzielnic administracyjnych Wrocławia (wykres 2).
A zatem, mieszkańcy Starego Miasta najczęściej robią zakupy w Galerii Dominikańskiej (43,75%) oraz w Magnolii Park (34,38%). Wrocławianie zamieszkujący obszar Śródmieścia najchętniej wybierają Pasaż Grunwaldzki (35,58%), Galerię Dominikańską (25,95%) i Magnolię Park (12,5%). Mieszkańcy dzielnicy Krzyki preferują zakupy w Arkadach Wrocławskich (21,99%), Galerii Dominikańskiej (18,44%) i Magnolii Park (12,06%). Mieszkańcy Psiego Pola najczęściej wybierają C.H Korona (28,07%), Pasaż Grunwaldzki (21,64%) i C.H. Marino (17,54%), podczas gdy mieszkańcy dzielnicy Fabryczna, która jest największą dzielnicą Wrocławia, robią zakupy w Magnolii Park (51,11%) i w Galerii Dominikańskiej (14,21%)
Okazuje się więc, że mieszkańcy poszczególnych dzielnic wolą robić zakupy w najbliższej sobie galerii, niż przemieszczać się z jednego końca miasta na drugi.
Badania zostały przeprowadzone na grupie respondentów, których rozkład wieku przedstawia wykres 3.
Bądź widoczny na rynku, celuj najwyżej
Chcesz być widoczny na rynku? Zainwestuj w dobrą reklamę, a wcześniej poproś o wsparcie agencję badań marketingowych i analiz rynku.
Dzięki badaniom przeprowadzonym przez CeBRiS wiadomo, gdzie wrocławianie najchętniej robią zakupy i czym to jest spowodowane. Przedstawiony przykład w jasny i klarowny sposób pokazuje, że badania marketingowe są niezbędne, aby móc przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową. Z kolei dobrze opracowana strategia marketingowa zawsze przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności marki, wzrost sprzedaży, a w opisanym przypadku galerii handlowych na stuprocentowe obłożenie lokali. – podsumowała Edyta Mazurkiewicz z agencji Broker Media.
Dzięki dogłębnej analizie rynku galerii handlowych we Wrocławiu jesteśmy w stanie stwierdzić, że dobrze wypromowana marka nie tylko zachęca do odwiedzin potencjalnych kupujących, ale też skutecznie przyciąga potencjalnych najemców lokali.
Artykuł został opracowany i zredagowany przez agencję marketingową Broker Media.
Agencja marketingowa Broker Media – marketing, reklama, sprzedaż i public relations.
Agencja badania rynku CeBRiS Sp. z o. o. specjalizuje się w realizacji projektów z obszarów badań marketingowych, analiz rynku, badań organizacyjnych na terenie Polski i wybranych krajów Europy.
Zapisz się na portalu, a otrzymasz newsletter o najnowszych artykułach, a w nich ciekawe i praktyczne informacje, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu.
Skoro spodobał Ci się ten artykuł, z pewnością zainteresują Cię publikacje:
Dominik Skoczek – sukces to świadomy wybór
Witold Antosiewicz wyjawia tajniki networkingu – część II
Rozmowa z Ireneuszem Tomczykiem – Dyrektorem Regionalnym OVB
„Szmaragdowa Liga” rozwiązaniem problemu nieskutecznej rekrutacji w MLM
Dodaj komentarz