Saturday, Oct. 5, 2024

DoubleVerify likwiduje pierwszy wielkoskalowy schemat oszustw dotyczących emitowania reklam na platformach audio

Napisane przez:

|

5 lutego 2023

|

Opublikowane w:

DoubleVerify likwiduje pierwszy wielkoskalowy schemat oszustw dotyczących emitowania reklam na platformach audio

Double Verify ujawnił „BeatSting”, schemat oszustw generujący fałszywy ruch w reklamach emitowanych na dużych platformach z treściami audio

DoubleVerify („DV”) (NYSE: DV), wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru, danych i analiz mediów cyfrowych, ogłosiła właśnie odkrycie „BeatSting”, pierwszego wielkoskalowego schematu oszustw związanego z emisją reklam w zasobach reklamowych audio. Od czasu, gdy laboratorium DV Fraud Lab po raz pierwszy zidentyfikowało tę rodzinę oszustw w 2019 roku, szacuje się, że reklamodawcom ukradziono w ten sposób 20 milionów dolarów, zaś sam „BeatSting” jest odpowiedzialny za narażanie niechronionych reklamodawców na straty szacowane nawet na ok. 1 miliona dolarów miesięcznie.

„BeatSting” jest częścią większej rodziny oszustw związanych z wstawianiem reklam po stronie serwera (server-side ad insertion, SSAI), które pojawiły się w 2019 roku i początkowo były ukierunkowane na zasoby Connected TV (CTV). W tym konkretnym przypadku oszuści zaczynają od podszywania się pod adresy IP i aplikacje audio. Równolegle konfigurują również fałszywe serwery SSAI, aby fałszować żądania reklam audio (audio ad requests), czyniąc zasoby reklamowe atrakcyjnymi dla reklamodawców. Jeśli reklamodawca licytuje te zasoby reklamowe i wygrywa licytację, jego budżety reklamowe są marnowane z powodu fraudu. Tworząc zafałszowane powierzchnie reklamowe, twórcy „BeatStinga” narażają na straty również same platformy audio.

„Oszustwo zawsze idzie za pieniędzmi – a coraz częściej pieniądze płyną do digital audio, szybko rozwijającego się kanału, w którym standardy reklamy digital dopiero się rozwijają” – komentuje Mark Zagorski, Chief Executive Officer w DoubleVerify – „CTV nadal doświadcza tego zjawiska a audio coraz częściej po cichu staje się nowym kanałem zainteresowania i ataku”.

Na początku drugiego kwartału 2022 r. laboratorium DV Fraud Lab wykryło dramatyczny wzrost oszukańczych działań skierowanych na kanały audio, po wcześniejszych wychwyceniach mniejszych przypadków tego typu ataków w 2021 r. „BeatSting” to pierwszy przypadek, w którym schemat fraudowy wygenerował fałszywy ruch audio na dużą skalę za pośrednictwem dużych platform audio.

“Budżety reklamodawców coraz częściej przesuwane są z mediów tradycyjnych takich jak telewizja linearna do CTV, kanałów audio czy innych nowych gałęzi reklamy digital. Niestety, w rezultacie, obserwujemy rosnące zainteresowanie oszustów tymi wschodzącymi obszarami szybkiego wzrostu. W związku z tym w DV kładziemy dodatkowy nacisk na zabezpieczenie tych nowych kanałów, które mogą być pożywką dla oszukańczej działalności. Silniejszy, bezpieczniejszy i bardziej chroniony ekosystem pozostaje naszym najwyższym priorytetem” – mówi Hubert Świtalski, Business Director, odpowiadający w DoubleVerify za rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

DV Fraud Lab – wspierane przez wyspecjalizowany zespół analityków danych, matematyków i analityków – na bieżąco wykrywa i analizuje nowe rodzaje oszustw związanych z reklamami digital, aby wykrywać najnowsze „systemy” w miarę ich pojawiania się. Poprzez ciągłą analizę, zarządzanie scenariuszami i badania, Fraud Lab wskazuje strony, aplikacje i urządzenia odpowiedzialne za oszukańczą działalność oraz zapewnia ochronę aktualizacji dla marketerów będących klientami DV, w czasie rzeczywistym.

Pełny raport do przeczytania tutaj: https://doubleverify.com/doubleverify-identifies-beatsting-the-first-large-scale-ad-impression-fraud-scheme-to-hit-audio/

DoubleVerify to wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru i analizy mediów cyfrowych. Misją firmy jest uczynienie ekosystemu reklamy cyfrowej silniejszym i bezpieczniejszym, a tym samym zachowanie uczciwej wymiany wartości między kupującymi i sprzedającymi media cyfrowe. Setki reklamodawców z listy Fortune 500 korzystają na całym świecie z bezstronnych danych i analiz DoubleVerify w celu poprawy jakości i skuteczności kampanii oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w reklamę cyfrową.

Więcej na www.doubleverify.com

Related News

III Akademia Inwestora – Łączymy biznes z kapitałem
<strong>Codzienne dojazdy rowerem to już nie tylko moda dla wytrwałych, to realna alternatywa dla miejskich podróży samochodem</strong>
Skąd wziąć muzykę do reklamy?

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *