Friday, Jul. 12, 2024

Za nami III edycja Akademii Inwestora

Napisane przez:

|

23 czerwca 2024

|

Opublikowane w:

Za nami III edycja Akademii Inwestora

24 maja odbyła się trzecia edycja Akademii Inwestora, wydarzenia dedykowanego prywatnym inwestorom oraz firmom poszukującym kapitału. Na scenie zaprezentowało się siedem startupów wyłonionych drogą konkursu oraz trzy firmy szukające kapitału na dalszą działalność.

Wśród prelegentów wystąpili m.in. Daniel Kubach, zawodowy biznesmen, inwestor, anioł biznesu, multimilioner i członek wielu organizacji biznesowych, w tym Business Centre Club; Elżbieta Liberda, radca prawny, szkoleniowiec i właścicielka kilku spółek inwestycyjnych; Ahmad Piraiee, lider biznesowy, dyrektor w Startup Grind oraz Ambasador Venture Cafe; oraz Patryk Vega, reżyser i producent filmowy.

Przyszłość polskiego startupu – w kogo najchętniej inwestowano?

Akademia Inwestora to nie tylko miejsce zdobywania cennej wiedzy, ale przede wszystkim   przestrzeń do pozyskiwania funduszy na rozwój biznesu, nawiązywania nowych kontaktów
i znalezienia partnerów w biznesie. Aby zaprezentować swój startup przed prawie stu inwestorami obecnymi na Akademii, przedsiębiorcy musieli przejść trzyetapowe eliminacje. Spośród ponad 50 zgłoszeń wybrano zaledwie siedem najlepszych.

Budujemy coś, czego nie ma jeszcze w Polsce – przestrzeń łączącą kapitał z biznesem.
Z każdą edycją obserwujemy coraz większą różnorodność wśród zgłaszanych startupów oraz coraz wyższy poziom przygotowania przedsiębiorców
– mówi Agata Jaślarz, twórczyni Akademii Inwestora. – Warto pamiętać, że kapitał to nie zawsze pieniądze. Często młodym przedsiębiorcom potrzebna jest przede wszystkim osoba doświadczona w biznesie, która wesprze ich w przekształceniu pomysłu w prosperujący biznes. – dodaje.

Po zejściu ze sceny, każdy z prezentujących się startupów mógł spodziewać się oferty współpracy od jednego lub wielu inwestorów. Bez względu na dziedzinę czy stopień rozwinięcia projektu, największym zainteresowaniem cieszyły się:

  • FinFun – aplikacja ucząca dzieci przedsiębiorczości, która jest na etapie pomysłu.
  • Party Finder – aplikacja do wyszukiwania klubów nocnych i ciekawych imprez, która
  • zgromadza wiele warszawskich lokali, choć jeszcze nie zarabia.
  • Animal Hotels – aplikacja łącząca właścicieli zwierząt ze zweryfikowanymi opiekunami, która już przynosi dochody.

W wielu przypadkach otrzymaliśmy natychmiastową informację zwrotną, już na konferencji słyszeliśmy od inwestorów, w kogo i ile chcą zainwestować – mówi Artur Orzełowski, twórca Akademii Inwestora. – Wydarzenie zaowocowało propozycjami inwestycji od 500 tys. do nawet 4 mln złotych dla prezentujących się startupów i firm. – dodaje ekspert.

Gra psychologiczna – jak myślą inwestorzy?

Podczas wydarzenia odbyło się pierwsze spotkanie dotyczące  autorskiej  gry  psychologicznej  stworzonej przez Artura Orzełowskiego, psychologa i współtwórcę Akademii Inwestora. Gra jest kontynuowana po konferencji a jej celem jest stworzenie realnego biznesu wśród inwestorów, którzy anonimowo zgłosili swoje zasoby. – Gra pozwala zrozumieć, jak myślą inwestorzy i jakie zasoby są kluczowe do sukcesu w biznesie – wyjaśnia Artur Orzełowski.

Dalsze plany Akademii Inwestora

Już jesienią twórcy Akademii Inwestora dadzą polskim startupom kolejną szansę na zdobycie kapitału, tym razem w bardziej kameralnym gronie. – Jesienią  zapraszamy właścicieli startupów do prezentacji swoich biznesów przed inwestorami w celu pozyskania kapitału. . Będziemy inwestowali własny kapitał, a tym, w których nie zdecydujemy się zainwestować, przekażemy cenny feedback i inne narzędzia do dalszego działania – zapowiada Agata Jaślarz.  – Całość wydarzenia dostępna będzie na YouTube, dzięki czemu łatwiej dotrzemy również do zagranicznych inwestorów, którzy z różnych powodów nie mogli pojawić się na tegorocznej Akademii – komentuje ekspertka.

Organizatorzy

Organizatorem konferencji jest Duoinvest.pl, prowadzony przez Artura Orzełowskiego
i Agatę Jaślarz. Pomysł na Akademię zrodził się z nadmiaru prywatnych inwestorów gotowych na współpracę, których twórcy chcieli połączyć z przedsiębiorcami, osobami
z pomysłem na siebie, doświadczonymi i poszukującymi kapitału na rozwój. W tej chwili Akademia Inwestora funkcjonuje jako marka ale niebawem zmienia się w spółkę akcyjną.

Więcej informacji: www.akademiainwestora.eu

Related News

Uniwersytet SWPS we współpracy z agencją They.pl przygotowały raport „Gen Z o sobie i otaczającym ich świecie. Jakie są polskie Zetki?”
Jak sprawić, by muzyka U2 znalazła się w filmie lub reklamie? Ich roczne obroty sięgają 10 mln zł. Co robią? Od ponad 15 lat dobierają muzykę do obrazu
Raport ADMITAD: Dzień Singla generuje coraz większe zyski w Polsce i na świecie

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *