Friday, Sep. 22, 2017

Rozmowa z Ireneuszem Tomczykiem – Dyrektorem Regionalnym OVB

Napisane przez:

|

4 sierpnia 2013

|

Opublikowane w:

Rozmowa z Ireneuszem Tomczykiem – Dyrektorem Regionalnym OVB

marketing dla ciebie ireneusz tomczykIreneusz Tomczyk – Dyrektor Regionalny OVB Allfinanz Polska. Karierę zawodową rozpoczął w 1998 r., praktycznie od samego początku jest związany z branżą finansową. Charyzmatyczny lider o nietuzinkowej osobowości, który od 2003 roku wypromował wielu samodzielnych liderów, prowadzących własne  struktury w wielu miastach, m.in we Wrocławiu, Warszawie, Łodzi, Opolu, Lesznie, Świdnicy, Rawiczu, Poznaniu. Regularnie otwiera nowe oddziały terenowe rozwijając strukturę OVB.

 

Dlaczego zdecydowałeś, że chcesz pracować w branży finansowej?

Do branży finansowej trafiłem 1999 r., był to rok reformy emerytalnej, która stworzyła 3 Filary związane z emeryturą. Byłem wtedy świeżo po maturze, rozpocząłem studia zaoczne i od samego początku chciałem zarabiać. Tak się złożyło, że mój starszy kuzyn już wcześniej działał w finansach, w firmie strukturalnej, więc zostałem jednym z jego współpracowników. W tak młodym wieku nie miałem jeszcze precyzyjnych planów, nie mogłem tego z niczym porównywać. Rozpocząłem się szkolić i okazało się, że pomimo młodego wieku mogłem zarabiać pieniądze w branży finansowej.

Czy jest ona łatwa, czy wymagająca?

marketing_dla_ciebie_ovb_ireneusz_tomczykZ jednej strony branża finansowa jest trudna. Musimy odbywać wiele szkoleń, które są narzucone przez KNF, trzeba zdać egzamin, co jakiś czas są zmiany w przepisach prawnych. Przygotowanie w branży finansowej trwa kilka miesięcy. Zdecydowanie trudniej jest zacząć sprzedawać ubezpieczenia czy inne produkty finansowe od np. kosmetyków czy suplementów, itp. Oczywiście w późniejszej fazie też zupełnie inaczej wygląda wynagrodzenie. W naszej firmie, aby zarabiać pieniądze, które zarabiają liderzy w innych branżach – posiadający np. 5000 – 10000 osób, wystarczy mieć 10-20 współpracowników. Z drugiej strony jeśli ktoś np. sprzedaje drogie, luksusowe samochody, to czy musi znać cały proces technologiczny produkcji takiego samochodu? Wszystkiego można się nauczyć. Trzeba tylko pamiętać, że musimy dać sobie trochę czasu. Bardzo często jest to okres powyżej roku.

Dlaczego OVB, a nie inna firma?

Jak wspomniałem powyżej, do finansów trafiłem już dość dawno temu, wcześniej współpracowałem z lokalna firmą. Rozglądałem się przez kilka lat za firmą, która ma silną pozycję nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach. Po kilku latach rozpoczęcia mojej kariery zawodowej, po przeprowadzce do Wrocławia w 2002 r., „znalazłem” OVB. Firma działa od 1970 r. i jest notowana na niemieckiej giełdzie, jest największym pośrednikiem w Europie. Tylko w samej Polsce firma ma kilkunastu czołowych partnerów finansowych, których produkty oferuje swoim klientom.

OVB ma najszerszą ofertę dla klientów, najlepsze wsparcie dla partnerów i co najważniejsze w Polsce nie ma drugiej poza OVB firmy finansowej, która umożliwia swoim partnerom rozwijanie struktur również w innych krajach.

Czy branża finansowa i OVB jest dobra jako pierwsza praca, czy raczej należałoby się jej wystrzegać?

Ja nie widzę problemu, aby rozpoczynać swoją karierę zawodową w branży finansowej. Sam jestem dobrym przykładem. Oczywiście młody współpracownik bez doświadczenia musi się długo uczyć, ale tak w zasadzie jest w każdym poważnym zawodzie.

Rynek finansowy w Polsce podobny do Wall Street, czy raczej daleko w tyle?

Nie chciałbym się za bardzo wypowiadać na ten temat. Myślę, że chyba każdy wie, że jeszcze nam „trochę brakuje” do Wall Street.

Kto jest rekinem, a kto ofiarą? Czy klient może czuć się bezpiecznie?

Hm… nie zgodzę się z takim postawieniem pytania. Nie może być mowy, że ktoś jest ofiarą. OVB ma wypracowany system doradztwa, który funkcjonuje od wielu lat (firma obsługuje ponad 3 miliony klientów w Europie).  Na pierwszym miejscu zawsze jest najlepsza oferta dla klienta. My działamy w wyjątkowej branży, więc musimy się trzymać standardów, które stosują inne firmy finansowe. Mamy KODEKS dobrych praktyk etycznych, który jasno precyzuje co możemy, a czego nie.

Dyrektor Regionalny to kapitał ludzki czy własna praca?

Tu odpowiedź może być tylko jedna. Każdy poziom managerski, kierowniczy, dyrektorski zawsze musi być związany z pracą zespołową. Nie ma możliwości, aby ktokolwiek osiągnął poziom managerski, (nawet ten najniższy) samodzielnie. Oczywiście postawa lidera jest tu kluczowa, jego cele, plany  i ambicja, jednak żadna osoba nie jest w stanie osiągnąć pozycji Kierownika czy Dyrektora samodzielnie. Trzeba umieć zbudować wokół siebie zespół, który dąży do tych samych celów. W OVB mamy plan kariery, który umożliwia dosłownie każdemu możliwość rozwoju.

OVB  – parcie na sprzedaż, czy prawdziwe doradztwo?

„Haha…”

Każda firma bez względu na to co oferuje klientom powinna dbać o wysoką sprzedaż.

Dobry lekarz czy prawnik też muszą dbać, aby mieć odpowiednią ilość klientów czy pacjentów.

To chyba jest oczywiste i nie trzeba nikogo przekonywać, że firma, która ma zbyt mało klientów długo nie przetrwa na rynku. OVB jak już wcześniej pisałem ma w swojej ofercie produkty wielu partnerów finansowych. Gdybyśmy mieli zliczyć absolutnie wszystkie propozycje które mamy dla klientów, to liczba ta wynosiłaby kilkaset pozycji. Doradca OVB może klientowi zaproponować wiele rozwiązań. Rozpoczynając od ubezpieczeń mieszkań, domów, samochodów OC/AC poprzez produkty emerytalne, ochronne, wypadkowe, itp. W swojej ofercie posiadamy również kredyty hipoteczne , ubezpieczenia ochrony prawnej , także coraz bardziej popularne ubezpieczenia zdrowotne. Mamy rozwiązania zarówno dla klienta indywidualnego, ale również jesteśmy w stanie zaspokoić także potrzeby przedsiębiorców, którzy korzystają z rynku finansowego. Zajmujemy się m. in. obsługą ubezpieczeń grupowych, flot samochodowych, ubezpieczeniami majątku, OC firm oraz wielu podobnych.

Michale, zapewniam Cię, że nie znajdziesz drugiej firmy, która ma tak szeroka ofertę dla klienta.

Gdzie widzisz siebie za 5 lat?

marketing dla ciebie ireneusz tomczyk ovbObecnie jestem z moimi liderami w fazie rozbudowy struktur współpracowników. Przygotowujemy się do następnych awansów i w ciągu 5 lat naprawdę wiele się wydarzy. Moim najbliższym celem jest osiągnięcie poziomu Dyrektora Krajowego – najwyższej pozycji w planie kariery OVB. W ciągu 5 lat wypromuję 4 samodzielnych Dyrektorów Krajowych. Planujemy też ekspansję na inne kraje, ale tu jeszcze o szczegółach nie będę mówił.

Podaj proszę jedną złotą radę, opartą o własną wiedzę i doświadczenie dla osób z branży MLM

Według mnie nie istnieje „coś” takiego jak jakaś złota rada. Aby zbudować dochodowy biznes trzeba po prostu podejść do tego bardzo poważnie. Niestety wiele osób zbyt dużo mówi, a mało robi. Wiele osób to mistrzowie wymówek. W zasadzie nie ma znaczenia czy nie odwiedziłeś klienta z powodu choroby, urlopu czy poprzez własne lenistwo. Efekt będzie ten sam. Jeśli ktoś otworzy zwykły sklep czy zakład usługowy, to musi dbać dosłownie o wszystko. W systemach strukturalnych ludzi bardzo szybko rezygnują, ponieważ tak jest najłatwiej.  Raczej mało kto ma dziś problem ze stawianiem celów czy planowaniem – to potrafi robić naprawdę wiele osób. Niestety niewiele osób pracuje wystarczająco dobrze i w odpowiedniej ilości. Niektórzy opowiadają o dużych celach, o motywacji, a niestety mało robią w kierunku realizacji tych celów. Jeśli faktycznie miałbym coś poradzić, to byłaby to naprawdę prosta rzecz: Skoncentruj się na jednym temacie i rób go naprawdę profesjonalnie.

marketing dla ciebie ireneusz tomczykŻyczę wszystkim wielu sukcesów i pozdrawiam, Irek Tomczyk.

www.tomczyk-ovb.pl

www.ireneusztomczyk.pl

 

Zapisz się na portalu, a otrzymasz newsletter o najnowszych artykułach, a w nich ciekawe i praktyczne informacje, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł, z pewnością zainteresują Cię publikacje:

Wakacje ze smartfonem

Jak efektywnie szukać informacji w internecie?

Adam Foks w wywiadzie dla portalu www.MarketingDlaCiebie.pl

Jestem lepszy od Roberta Kiyosaki!

 

Related News

Picodi zbadało, jak kupują w sieci mieszkańcy dziesięciu największych polskich miast
Katarzyna Ramus: z Wirtualnej Polski do AdNext
Czy samorządy potrzebują skutecznych kampanii i strategii? W Rzeszowie odbędzie się VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *