Witold Antosiewicz wyjawia tajniki networkingu – część II
Pierwsza część artykułu opublikowana została na portalu www.rankingmlm.com
Dla przypomnienia, Witold Antosiewicz – z wykształcenia pedagog i doradca zawodowy. Wieloletni praktyk w zakresie tworzenia relacji biznesowych i zarządzania nimi. Od kilku lat związany z polskim oddziałem największej organizacji networkingowej na świecie Business Network International, m.in. jako Dyrektor Regionalny. Dwukrotny zdobywca tytułu Najlepszego Networkera w Polsce, nadawanego przez BNI. Obecnie ambasador tej organizacji. Doświadczony networker, który w swojej codziennej pracy korzysta z narzędzi profesjonalnej sprzedaży przez referencje. Specjalista od minglingu, czyli sztuki pracy w tłumie – wielokrotnie prowadził sesje networkingowe na kongresach i konferencjach.
W jaki sposób Ty wykorzystujesz umiejętności rekomendacji na co dzień i jakie uzyskujesz korzyści posiadając wiedzę z zakresu networkingu?
Od momentu kiedy zainteresowałem się networkingiem, całą swoją pracę zawodową opieram tylko na tym. Już dawno uwolniłem się od konieczności wykonywania tzw. zimnych telefonów (cold calls). Robię biznesy z ludźmi, których znam, lubię i szanuję. Dzięki tym kontaktom, mam poczucie, że wciąż uczę się i rozwijam. Realizuję się pomagając innym, a oni rewanżują mi się rekomendacjami. Dla mnie to wymarzony system pracy.
W jaki sposób wiedza zawarta w książce zazębia się z MLM?
Biznes zawsze robimy z ludźmi. Nieważne, czy są to reprezentanci dużych korporacji czy też indywidualni klienci. Stąd networking ma tak uniwersalny charakter. Także w MLM tworzenie sieci sprzedaży opiera się zawsze na relacjach. Umiejętność ich budowania, wzmacniania i generowania za ich pośrednictwem poleceń to klucze do sukcesu – nasz poradnik ma pomóc czytelnikom nabyć te umiejętności.
Czy w networkingu pomagają narzędzia online, jak własna strona internetowa, blog, fanpage na Facebooku?
Jak najbardziej. Oczywiście, nic nie zastąpi spotkania face to face, jednak narzędzia online dają nam możliwość pozostawania w ciągłym kontakcie z wieloma osobami z naszej sieci, a to konieczne dla podtrzymania relacji.
Co myślisz o portalach branżowych takich jak Marketing Dla Ciebie? Czy jest to dobre źródło wiedzy, miejsce wirtualnych spotkań przedsiębiorców MLM?
Bardzo lubię czytać artykuły na tym portalu. Są treściwe i przekazują konkrety. Pozwalają też poznać liderów MLM i uczyć się na ich doświadczeniach – to bardzo cenna wiedza.
Czy zajmujesz się obecnie jeszcze czymś i gdzie zamierzasz być za 5 lat?
Tak, pracuję nad następną książką… Za pięć lat będę podpisywał w Empiku już swoją trzecią książkę i przyjmował podziękowania od czytelników, za to że odmieniłem ich życie zawodowe i finansowe ucząc ich networkingu oraz współpracując razem przy rozwijaniu naszych biznesów.
Dziękuję za miłą rozmowę
Michał Rusek
Zapisz się na portalu, a otrzymasz newsletter o najnowszych artykułach, a w nich ciekawe i praktyczne informacje, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu.
Skoro spodobał Ci się ten artykuł, z pewnością zainteresują Cię publikacje:
Rozmowa z Ireneuszem Tomczykiem – Dyrektorem Regionalnym OVB
„Szmaragdowa Liga” rozwiązaniem problemu nieskutecznej rekrutacji w MLM
Jak efektywnie szukać informacji w internecie?
Dodaj komentarz