Marketing SMS oczami polskiego biznesu Wyniki badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”.
91,4% zbadanych firm uznało marketing SMS za skuteczne narzędzie w swojej branży. Konwersję sprzedażową powyżej 30% zadeklarowało aż 58,9% spośród badanych przedsiębiorców. Mimo, że na ogół kampanie SMS traktowane były przez respondentów jako narzędzie uzupełniające, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze go użyje. Tak wynika z badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”, przygotowanego i przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl w ubiegłym roku.
„Powszechna konwersja sprzedażowa na poziomie 30% to wynik nieosiągalny dla niektórych kanałów marketingowych. Wyniki, pośrednio, wskazują na wysoką pozycję telefonu komórkowego, jako narzędzia do komunikacji oraz wielozadaniowego gadżetu towarzyszącego nam na każdym kroku w codziennym życiu. Jest on nierzadko osobistym „centrum dowodzenia”, dlatego też przekaz marketingowy za jego pośrednictwem jest tak skuteczny i ceniony przez firmy. Niebagatelną zaletą SMS marketingowego jest również uniwersalność. Wysoką konwersją chwalą się bowiem firmy z różnych branż. Co ciekawe tendencje te i trend wzrostowy dla tej technologii potwierdzają także międzynarodowe badania i prognozy. Do 2015 roku będziemy bowiem wysyłać coraz więcej krótkich wiadomości tekstowych każdego roku” – komentuje Artur Sadowski, CEO w Platformie SerwerSMS.pl
Wśród klientów korzystających z marketingu SMS aż 38,8% oceniało jego skuteczność jako bardzo dobrą, 40,6% jako dobrą, a 18% jako satysfakcjonującą. Większość badanych firm (86%) w przyszłości deklaruje gotowość ponownego skorzystania z marketingu SMS, zaś 12,9% stwierdziło, że być może z niego skorzysta.
Najwyższy odsetek firm deklarujących w przyszłości wykorzystywanie marketingu SMS odnotowano w branży odzieżowej, motoryzacyjnej i administracji państwowej. Przekraczał on 90%. Z kolei w branży meblowej, budowlanej i energetycznej był on najmniejszy, ale i tak wynosił 62,5%. W przypadku większości firm (62,4%) kampanie marketingu SMS były traktowane jako narzędzie uzupełniające. Co czwarta firma korzystała z masowej wysyłki SMS-ów po raz pierwszy. Dla 11,2% był to główny kanał marketingu sprzedażowego.
Kampanie marketingu SMS są traktowane jako główne narzędzie marketingu sprzedażowego w przypadku aż 41,2% firm z branży spożywczej oraz 20% przedsiębiorstw z branży odzieżowej. Z kolei, jako narzędzie uzupełniające były wykorzystane przez 75% firm z branży sportowej i rozrywkowej. Jako nowość i element testu sprawdzającego wykorzystało je 66,7% firm z sektora rolnego i 37,5% przedsiębiorstw z sektora budowlanego. W ujęciu procentowym konwersję sprzedażową powyżej 81% zadeklarowało 11,4% firm. W zakresie 61-80% oscylowała ona w przypadku 20,1% przedsiębiorstw. Z kolei 27,4% z nich stwierdziło, że mieściła się ona w przedziale 31-60%.
Najwyższa ocena konwersji sprzedażowej dzięki marketingowi SMS została odnotowana w branży telekomunikacyjnej i informatycznej. Aż 43,3% zbadanych firm z tego sektora oceniło ją jako bardzo dobrą. Również w tej branży w porównaniu do pozostałych widoczny jest najwyższy odsetek firm (13,6%), które oceniały średnią konwersję na poziomie powyżej 81%.
„Badanie pokazuje, że marketing SMS, bardzo dobrze przyjął się w firmach. Wiele przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystało z tego narzędzia chciałoby do niego powrócić w przyszłości. Wyniki te wskazują, że obecnie znajdujemy się w fazie boomu na marketing mobilny. Okazało się, że do polskiego konsumenta można szybko i skutecznie dotrzeć przez jego telefon komórkowy. To nie tyle tendencja wyjątkowa dla Polski,
co potwierdzenie międzynarodowych trendów, które wskazują, że narzędzia i urządzenia mobilne staną się niebawem jednym z kluczowych platform walki o konsumenta. Decydującym staje się skuteczność, szybkość i łatwość przekazania wiadomości o charakterze promocyjnym czy informacyjnym. Niewątpliwą zaletą są także wiarygodne raporty z wysyłek oraz możliwość modyfikacji i weryfikacji skuteczności podejmowanych działań. Myślę, że jeszcze wiele do zrobienia, ale w dziedzinie marketingu mobilnego czeka nas okres dynamicznego rozwoju” – dodaje Daniel Zawiliński, CMO w Platformie SerwerSMS.pl
***
O Platformie SerwerSMS.pl
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU przyznane w 2012 oraz ponownie w 2013 roku. Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, SMS VOICE /VMS/. Obecnie z usług platformy korzysta ponad 10.000 klientów, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego. Klienci http://www.serwersms.pl generują ruch SMS-owy na poziomie 30 milionów SMS-ów miesięcznie. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. Ponadto od kwietnia 2012 roku uczestniczy w programie Firma Wiarygodna Finansowo.
Dodaj komentarz