Monday, Dec. 18, 2017

Marketing SMS oczami polskiego biznesu Wyniki badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”.

Napisane przez:

|

31 maja 2014

|

Opublikowane w:

Marketing SMS oczami polskiego biznesu Wyniki badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”.

91,4% zbadanych firm uznało marketing SMS za skuteczne narzędzie w swojej branży. Konwersję sprzedażową powyżej 30% zadeklarowało aż 58,9% spośród badanych przedsiębiorców. Mimo, że na ogół kampanie SMS traktowane były przez respondentów jako narzędzie uzupełniające, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze go użyje. Tak wynika z badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”, przygotowanego i przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl  w ubiegłym roku.

marketing dla ciebie badanie sms

„Powszechna konwersja sprzedażowa na poziomie 30% to wynik nieosiągalny dla niektórych kanałów marketingowych. Wyniki, pośrednio, wskazują na wysoką pozycję telefonu komórkowego, jako narzędzia do komunikacji oraz wielozadaniowego gadżetu towarzyszącego nam na każdym kroku w codziennym życiu. Jest on nierzadko osobistym „centrum dowodzenia”, dlatego też przekaz marketingowy za jego pośrednictwem jest tak skuteczny i ceniony przez firmy. Niebagatelną zaletą SMS marketingowego jest również uniwersalność. Wysoką konwersją chwalą się bowiem firmy z różnych branż. Co ciekawe tendencje te i trend wzrostowy dla tej technologii potwierdzają także międzynarodowe badania i prognozy. Do 2015 roku będziemy bowiem wysyłać coraz więcej krótkich wiadomości tekstowych każdego roku” – komentuje Artur Sadowski, CEO w Platformie SerwerSMS.pl

Wśród klientów korzystających z marketingu SMS aż 38,8% oceniało jego skuteczność jako bardzo dobrą, 40,6% jako dobrą, a 18% jako satysfakcjonującą. Większość badanych firm (86%) w przyszłości deklaruje gotowość ponownego skorzystania z marketingu SMS, zaś 12,9% stwierdziło, że być może z niego skorzysta.

Najwyższy odsetek firm deklarujących w przyszłości wykorzystywanie marketingu SMS odnotowano w branży odzieżowej, motoryzacyjnej i administracji państwowej. Przekraczał on 90%. Z kolei w branży meblowej, budowlanej i energetycznej był on najmniejszy, ale i tak wynosił 62,5%. W przypadku większości firm (62,4%) kampanie marketingu SMS były traktowane jako narzędzie uzupełniające. Co czwarta firma korzystała z masowej wysyłki SMS-ów po raz pierwszy. Dla 11,2% był to główny kanał marketingu sprzedażowego.

marketing dla ciebie

Kampanie marketingu SMS są traktowane jako główne narzędzie marketingu sprzedażowego w przypadku aż 41,2% firm z branży spożywczej oraz 20% przedsiębiorstw z branży odzieżowej. Z kolei, jako narzędzie uzupełniające były wykorzystane przez 75% firm z branży sportowej i rozrywkowej. Jako nowość i element testu sprawdzającego wykorzystało je 66,7% firm z sektora rolnego i 37,5% przedsiębiorstw z sektora budowlanego. W ujęciu procentowym konwersję sprzedażową powyżej 81% zadeklarowało 11,4% firm. W zakresie 61-80% oscylowała ona w przypadku 20,1% przedsiębiorstw. Z kolei 27,4% z nich stwierdziło, że mieściła się ona w przedziale 31-60%.

Najwyższa ocena konwersji sprzedażowej dzięki marketingowi SMS została odnotowana w branży telekomunikacyjnej i informatycznej. Aż 43,3% zbadanych firm z tego sektora oceniło ją jako bardzo dobrą. Również w tej branży w porównaniu do pozostałych widoczny jest najwyższy odsetek firm (13,6%), które oceniały średnią konwersję na poziomie powyżej 81%.

„Badanie pokazuje, że marketing SMS, bardzo dobrze przyjął się w firmach. Wiele przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystało z tego narzędzia chciałoby do niego powrócić w przyszłości. Wyniki te wskazują, że obecnie znajdujemy się w fazie boomu na marketing mobilny. Okazało się, że do polskiego konsumenta można szybko i skutecznie dotrzeć przez jego telefon komórkowy. To nie tyle tendencja wyjątkowa dla Polski,
co potwierdzenie międzynarodowych trendów, które wskazują, że narzędzia i urządzenia mobilne staną się niebawem jednym z kluczowych platform walki o konsumenta. Decydującym staje się skuteczność, szybkość i łatwość przekazania wiadomości o charakterze promocyjnym czy informacyjnym. Niewątpliwą zaletą są także wiarygodne raporty z wysyłek oraz możliwość modyfikacji i weryfikacji skuteczności podejmowanych działań. Myślę, że jeszcze wiele do zrobienia, ale w dziedzinie marketingu mobilnego czeka nas okres dynamicznego rozwoju”
– dodaje Daniel Zawiliński, CMO w Platformie SerwerSMS.pl

***

O Platformie SerwerSMS.pl

Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU przyznane w 2012 oraz ponownie w 2013 roku. Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, SMS VOICE /VMS/. Obecnie z usług platformy korzysta ponad 10.000 klientów, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego. Klienci http://www.serwersms.pl generują ruch SMS-owy na poziomie 30 milionów SMS-ów miesięcznie. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. Ponadto od kwietnia 2012 roku uczestniczy w programie Firma Wiarygodna Finansowo.

Related News

Marketing miejsca wymaga wiodącej idei
Jaga Hupało wśród kobiet wyróżnionych tytułem Lady Business 2017
Prowadzisz sklep internetowy? Te wskaźniki musisz znać!

About Author

(2) Komentarze

  1. konsumentka
    28 stycznia 2015 at 10:12

    W tym przypadku liczby mówią same za siebie, dobrze, że serwersms się tym zajął, bo to w sumie jedne z nielicznych badań na ten temat.

  2. Marysia
    30 marca 2015 at 21:01

    Faktycznie, takie "twarde statystki" potrafią całkiem zmienić spojrzenie na sprawę. Dla nich to pewna forma marketingu, ale przy okazji ładny wkład w badania opinii publicznej. I to dotyczące jak aktualnego tematu. Mam nadzieję, że niebawem pojawią się i wyniki za rok 2014 :)

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *