Friday, Sep. 22, 2017

Biznes w kolorze bursztynu

Napisane przez:

|

8 sierpnia 2012

|

Opublikowane w:

Biznes w kolorze bursztynu

Coraz więcej firm decyduje się na rozwój dystrybucji w systemie marketingu wielopoziomowego. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że jego efektywność została zauważona i doceniona przez zarządy firm. W dobie wysokiej konkurencyjności rynkowej, a więc zwiększonej podaży nad popytem, a także fakcie, że rekomendacja osobista stała się najskuteczniejszą, a jednocześnie najtańszą formą reklamy, dystrybucja w MLM jest bardzo kusząca. Kolejną dobrą wiadomością jest to, że często są to firmy mające bogatą tradycję i głęboko sięgające korzenie i dlatego oferują produkty najwyższej klasy. Na salonach MLM pojawia się nowa, polska firma, która oferuje produkt nigdy do tej pory nie dystrybuowany w ten sposób, a mianowicie bardzo dobry browar. Andrej Chovanec – Współwłaściciel i Członek Zarządu Pilsweiser S.A. opowiada skąd wziął się ten pomysł i czym wyróżniają sie oferowane produkty na tle konkurencji.

Jaka jest historia browaru Pilsweiser?

Pierwsza wzmianka o Browarze w Siołkowej pochodzi z roku 1804, jednak nie wiadomo,kim był jego założyciel. W 1887, browar zakupił Franciszek Paschek, który zmodernizował i rozbudował zakład piwowarski. Bardzo dobra woda z pobliskiego źródła, oraz wielki kunszt piwowarów sprawiły, że piwo z tego browaru stało się sławne. Dostarczano je do Koszyc, Wiednia i Budapesztu. O dobrej jakości piwa swiadczył fakt, że w latach 1910-1911 na wystawie w Wiedniu, piwa grybowskie otrzymywały złote medale. W roku 1915 browar przejął jego syn, który dokończył rozpoczętą przez ojca rozbudowę i modernizację. Po wybuchu II w. św. produkcja piwa utrzymywała się na średnim poziomie, a nawet następowała powolna tendencja malejąca. W czasie działań wojennych zniszczona została warzelnia i strych słodowni oraz częściowo zniszczono inne obiekty należące do zakładu piwowarskiego. Mimo to, nadal, choć w skromnych ilościach, produkcja piwa była prowadzona. Z chwilą wycofania się Niemców z Grybowa i okolic, zaniechano produkcji piwa z powodu braku surowców i zawieruchy wojennej. Po przekształceniu Przedsiębiorstwa Państwowego Zakłady Piwowarskie w Okocimiu w spółkę akcyjną, Browar Grybów został wydzielony, jako samodzielna jednostka organizacyjna podlegająca pod władze samorządowe. Od 1990 roku Browar Grybów funkcjonuje, jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W 2004 roku na gruzach upadłego Browaru Grybów powstał nowy – Browar Grybów Dystrybucja Sp. z o.o. Firma obecnie przekształciła się w spółkę akcyjną i niedługo zadebiutuje na rynku New Connect.

Czym różni się piwo Pilsweiser od tych dostępnych na sklepowych półkach?

Przede wszystkim wyróżnia się swoim niepowtarzalnym charakterem. Ludzie przyjeżdżają z najdalszych zakątków Polski po to, żeby sie go napic. Niektórzy uważają, że jest ono jednym z najlepszych piw w Polsce. Regularnie odwiedzają nas technolodzy produkcji piwa z całej Europy, którzy zachwycają się tym co widzą na miejscu i nie mogą się nadziwić, jak uzyskujemy tak wysokiej jakości browar stosując jedynie naturalne składniki. Wczoraj odwiedzili nas turyści z Irlandii, którzy zwiedzali tutejsze rejony, według których nasze piwo jest o wiele lepsze niż ich rodzimy Guiness. Czy można usłyszeć lepszy komplement, niż taka opinia Irlandczyków, niemalże wychowanych na najbardziej kultowej marce piwa na świecie? Obecnie panuje moda na picie tradycyjnego, warzonego piwa. Ludzie z pobliskich miast przyjeżdżają specjalnie po Pilsweisera i kupują je w dużych ilosciach, bo tak bardzo doceniają jego walory smakowe. Ze względu na proces warzenia Pilsweiser jest piwem jedynym w swoim rodzaju i ciężko porównać je do jakiegokolwiek innego. Chciałbym podkreślić tę ważną cechę. Nasze piwo jest warzone metodą tradycyjną w przeciwieństwie do wielu innych dostępnych na sklepowych półkach.

Jak wygląda proces warzenia i fermentacji i czym odróżnieni się od popularnych, masowych piw?

Ponieważ browar ma bogatą historię, a receptury były doskonalone przez wiele lat i przechodziły przez ręce wielu znakomitych mistrzów browarnictwa, dziś możemy delektować się tak wybornym smakiem. Można by powiedzieć, że to piwo ma własną duszę. Ogromną rolę odgrywa wysoka jakość składników, które w istotny sposób wpływają na charakter i ostateczny smak browaru. Piwo warzone jest ze specjalnie wyselekcjonowanych surowców, w szczególności wody, chmielu, słodu i drożdży, przy zachowaniu wszystkich parametrów jakościowych. Oprócz składników, przede wszystkim najistotniejszy jest tradycyjny proces warzenia. Warzenie to proces, który w zależności od rodzaju piwa, przebiega od 4 do 12 tygodni. Fermentacja piwa musi przebiegać w określonej temperaturze.  Jesteśmy jednym z nielicznych browarów, gdzie leżakowanie piwa odbywa się w tankach leżakowych w wykutej skale. Pasteryzacja odbywa się przy pomocy ciepłej wody, zupełnie jak przy pasteryzacji domowych produktów. Dodatkowo, można by powiedzieć że Pilsweiser jest produktem, który idealnie wpasowuje się w światowy trend tzw. czystej etykiety, ponieważ jest wytwarzane tylko i wyłącznie z naturalnych składników. Nie zawiera w sobie żadnych barwników, konserwantów, a tym bardziej dodatków typu „E”. Wszystko to powoduje, że takie piwo zawsze będzie miało taki sam smak. Przypomina mi się pewna anegdota, która kiedyś miała miejsce. Dziś nazywam to „testem murarza”, ponieważ pewnego dnia jakość piwa została wystawiona na ciężką próbę. Jeden z murarzy podczas pracy, zapomniał o piwie, które zostawił otwarte. Przypomniał sobie o butelce dopiero po 3 godzinach, wrócił do piwa i okazało się, że jego smak w żaden sposób się nie zmienił i piwo nadal było bardzo dobre.

Ile jest dostępnych rodzajów piwa w ofercie Pilsweiser?

W ofercie posiadamy 9 różnorodnych rodzajów piwa: PILSWEISER PREMIUM EXPORT, PILSWEISER EXCLUSIVE EXPORT, PILSWEISER STRONG EXPORT, PILSWEISER NIEPASTERYZOWANE,  PILSWEISER GÓRALSKIE, PILSWEISER LACH, PILSWEISER GRYBÓW PREMIUM, PILSWEISER BOCK, PILSWEISER KRZEPKIE. Najpopularniejszym ze wszystkich jest Pilsweiser Niepasteryzowane. Znalazło uznanie wśród naszych klientów dzięki swojemu orzeźwiającemu i głębokiemu smakowi, dlatego całe nasze zapasy są regularnie wykupywane, mimo, że ma krótki termin świeżości bo tylko 17 dni od warzenia. Natomiast największą ciekawostką wśród koneserów jest Pilsweiser Bock, który jest światowym rodzajem piwa warzonego ze słodu jęczmiennego, które należy do rodziny mocnych piw mając jasną barwę.

Jak wygląda zapotrzebowanie piwa na euro i czy firma jest na to przygotowana?

Według prognoz publikowanych na wielu portalach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas Euro zabraknie piwa na sklepowych półkach. Pilsweiser zgromadził odpowiednie zapasy i na szczęście u nas piwa na pewno nie zabraknie, a więc śmiało możemy je zamawiać i delektować się jego smakiem. Inną sprawą jest to, że kibice przyjeżdżający z zagranicy nastawieni na świetną zabawę i zwycięstwo ich drużyny liczą również na dobrej jakości piwo. Gorzej będzie jeśli przyjdzie im przełknąć gorzki smak porażki zarówno w meczach jak i piwie, bo w końcu wiadomo, że to Polacy wygrają! Jeśli zechcą posmakować w regionalnych trunkach, znakomitą odpowiedzią na ich potrzeby jest właśnie Pilsweiser.

Piwo – najlepsze wellnes dla mężczyzny?

(Śmiech) świetne pytanie! Nie wiem czy możemy oficjalnie i głośno powiedzieć, że piwo jest zdrowe, ale na pewno wpływa pozytywnie na wiele ludzkich dolegliwości, m.in. reguluje poziom cholesterolu,  a także poprawia kondycję psychofizyczną organizmu. Piwo warzone na naturalnych składnikach i niepasteryzowane, takie, które jest w ofercie Pilsweiser jest bogate w witaminy z grupy B (B1 i B2), a także witamin z zawiesiny drożdży. Zależy nam jednak na tym, aby promować kulturę picia piwa i delektowanie się smakiem. Nasi południowi sąsiedzi, Czesi i Słowacy zostali wychowani na piwie, jednak im nie zdarza się pod wpływem alkoholu usiąść za kierownicą samochodu, co niestety jest nagminne w Polsce, dlatego jesteśmy absolutnie przeciwni alkoholizmowi. Zamierzamy wprowadzić kulturę i etykę picia piwa w Polsce, licząc na to, że konsumenci i smakosze będą doceniać jego wyjątkowe walory smakowe i jakościowe, wyczuwając przy tym charakter browaru. To bardzo istotne, aby spożywać piwo w sposób odpowiedzialny, a więc, żeby po prostu, jak to lubię powtarzać „pić z głową”.

Skąd pomysł, aby wprowadzić na salony polskiego MLM taki produkt jak piwo?

To bardzo proste. Nigdy wcześniej nie było sprzedawanego piwa w systemie MLM. Ludzie bardzo lubią ten trunek. Jest to produkt szybko zbywalny o dużej rotacji, również dlatego, że nie jest drogi. Zadałem sobie pytania: co ludzie lubią robić? Odpowiedź jest bardzo prosta: pić, jeść, spać i kochać – to najprostsze i najbardziej istotne potrzeby każdego człowieka. Jest to doskonała szansa dla ludzi, którzy widzą właśnie w tym systemie i produkcie swoją przyszłość. Kolejnym argumentem jest to, że najczęściej produkty w marketingu wielopoziomowym są wysokiej jakości, ale również ich cena jest dużo wyższa niż w tradycyjnych punktach sprzedaży. Tutaj jest zupełnie odwrotnie! Nasze piwo często przewyższa jakościowo te dostępne w tradycyjnych punktach sprzedaży, a bywa, że jest dużo tańsze od produktów konkurencyjnych. Uważam, że dystrybucja w systemie MLM, to świetny pomysł i znakomita szansa dla wszystkich, którzy są smakoszami, posiadają własne sklepy lub punkty sprzedaży i chcą zarobić dodatkowe pieniądze.

Na co może liczyć nowy partner? Jakie otrzymuje wsparcie?

Każdy partner otrzymuje narzędzia marketingowe oraz pełne wsparcie ze strony liderów i zarządu. W pierwszej kolejności partnerowi szczegółowo zostaną wytłumaczone zasady działania. Organizujemy wideokonferencje online, dostępne dla wszystkich, a w najbliższej przyszłości będziemy organizowali spotkania w każdym większym mieście w Polsce. Dodatkowo  partnerzy dysponują materiałami marketingowo-graficznymi, katalogami i prezentacją-planem marketingowym. Odpowiadamy na bieżące potrzeby naszych partnerów, którzy często są bardzo kreatywni i potrafią nas zaskoczyć. Ostatnio słyszymy, że chcieliby mieć firmowe kufle, dlatego właśnie się do tego przymierzamy. To bardzo ważne, że jesteśmy elastyczni względem potrzeb naszych partnerów. Obecnie przygotowujemy nową szatę graficzną strony internetowej, a więc cały czas pracujemy nad rozwojem i polepszeniem zaplecza narzędzi. Dbamy również o budowę trwałych i pozytywnych relacji, dlatego organizujemy grupowe zwiedzanie browaru dla partnerów i klientów.

 Jak szybki rozwój przewiduje firma?

Coraz więcej osób kontaktuje się z nami i jest żywo zainteresowana tematem. Można podzielić te osoby na dwie grupy, konsumentów, którzy są zainteresowani regularnymi zakupami, oraz partnerzy, którzy deklarują chęć podjęcia współpracy i zaangazowanie. Jesteśmy w tym względzie elastyczni, ponieważ umożliwiamy budowę dwóch matryc struktury. Jedna z nich przeznaczona jest dla konsumentów oraz osób nie potrafiących budować struktury sprzedażowej. Natomiast druga jest przygotowana specjalnie dla przyszłych liderów, którzy chcą dołączyć do Teamu Pilsweiser. Między innymi dzięki temu przewidujemy szybki rozwoj i ekspansję na teren calego kraju. Dodatkowo mogę zdradzić, że w ramach pracy, oraz z samej ciekawości, przeprowadzilem ankietę, podczas której około 400 osobom zadałem pytanie „co chcesz robić w życiu?” Większość z ankietowanych odpowiedziało, że chciałoby się bawić i najważniejsza jest dla nich przyjemność. Następne pytanie brzmiało „czy chciałbyś zarabiać pieniądze pijąc piwo?” okazało się, że 88,7%, a więc 9 na 10 osób odpowiedziało, że tak! To chyba najlepsze słowa, które mogą określić potencjał tego biznesu. Kolejnym potwierdzeniem rozwoju firmy jest fakt, że obecnie przekształciła się w spółkę akcyjną i już niedługo zadebiutuje na rynku New Connect.

Jak można je zamówić obecnie i w jaki sposób najszybciej zarejestrować się w strukturze aby zacząć pracować jako partner?

Nic prostszego! Wystarczy, że wejdziemy na stronę www.pilsweiser.com i zarejestrujemy się w strukturze. Od razu po rejestracji możemy dokonać zakupu dowolnej ilości piwa, które sprzedawane jest w zgrzewkach 12, 24 lub 36 sztuk. Wpłacamy pieniądze i otrzymujemy przesyłkę za pośrednictwem kuriera już następnego dnia na terenie całego kraju. Nie wyobrażam sobie rejestracji i rekomendacji piwa Pilsweiser dalej, jeśli najpierw sami go nie skosztujemy. A może po prostu wystarczy zaprosić znajomych do siebie na piwo? To chyba najprzyjemniejsza forma biznesu, którą możemy rozpocząć, rozmawiając ze znajomymi o podjęciu współpracy bezpośrednio podczas picia Pilsweisera. Dodatkowo już niedługo w formie franczyzy będzie można wprowadzać do struktury większe sklepy partnerskie, a nawet markety. Aktualna lista punktów sprzedaży dostępna jest na naszej stronie firmowej www.pilsweiser.com.

Zachęcam również do obejrzenia filmu http://www.youtube.com/watch?v=UMJOiwOztnM

Artykuł publikowany na portalu www.rankingmlm.com

 

Related News

Picodi zbadało, jak kupują w sieci mieszkańcy dziesięciu największych polskich miast
Katarzyna Ramus: z Wirtualnej Polski do AdNext
Czy samorządy potrzebują skutecznych kampanii i strategii? W Rzeszowie odbędzie się VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *