Tuesday, Dec. 10, 2024

Marketing świąteczny, czyli najciemniej pod latarnią

Napisane przez:

|

6 grudnia 2013

|

Opublikowane w:

Marketing świąteczny, czyli najciemniej pod latarnią

Święta to bardzo wyjątkowy czas w życiu wszystkich ludzi, również z marketingowego punktu widzenia.

Stanowi on bowiem nie tylko okres przeżyć wewnętrznych związanych z Bożym Narodzeniem, czy spotkaniem rodzinnym przy wigilijnym stole. Jest to moment, kiedy obdarowujemy swoich bliskich prezentami. Co ciekawe, często zakup prezentów przed świętami budzi zupełnie odmienne emocje.

Wbrew pozorom, wręczanie prezentu stanowi większy problem, niż się nam wydaje.

Wszystko sprowadza się do tego, że trudno jest trafić w gust obdarowywanego. Podobno ludzie mają tendencję do zakupu tego, co sami chcieliby otrzymać, co sprawia że wręczają prezent usatysfakcjonowani i dumni z siebie. Nie dajcie się zwieść, ponieważ to wcale nie oznacza, że jest on trafiony. Popularne jest również zupełnie inne podejść do wybierania prezentów polegające na zakupie tego, czego osoba obdarowywana sama nigdy by sobie nie kupiła, ponieważ z reguły tego typu rzeczy pozostawia się jako niepotrzebne wydatki na końcu listy zakupów.

Zarówno wymienione powyżej koncepcje, jak i wszystkie inne, często zawodzą.

Jak się okazuje, my Polacy jesteśmy równie skuteczni w trafianiu w gusta naszych bliskich, jak reprezentacja piłki nożnej do trafiania piłką w bramkę. Regularnie, z roku na rok, tuż po świętach wszystkie „niechciane” prezenty wystawiane są w atrakcyjnych cenach na serwisach sprzedażowych jak www.allegro.pl, czy www.tablica.pl.

Czy warto pytać wprost?

Oczywiście, zawsze można spytać, czego obdarowywany życzy sobie pod choinkę, jednak do tej pory nadal nie wymyślono jak kupić prezent idealny, który zawsze będzie trafiony, będący niespodzianką. Okazuje się, że przysłowie „najciemniej pod latarnią” jest tu jak najbardziej na miejscu, ponieważ w systemie MLM istnieje wiele wspaniałych produktów, które często swoją jakością przekraczają substytuty dostępne na sklepowych pułkach. Dlaczego w takim razie nie wykorzystać własnego atutu i nie obdarować swoich bliskich tym, co znajduje się we własnej ofercie?

Pozwól, że przedstawię Ci kilka wybranych zalet obdarowywania bliskich własnymi produktami:

1. Przede wszystkim ofiarowując prezent z własnej oferty, jest on sprawdzony przez Ciebie osobiście, a więc doskonale znasz efekty jego działania i korzyści wynikające ze stosowania. Możesz spać spokojnie, ponieważ wiesz, że Twój prezent stanowi realną wartość w postaci efektu, który nastąpi wraz z jego stosowaniem. Co więcej, doskonale przetestowałeś go na sobie, a więc możesz podpowiedzieć profilaktykę  stosowania w taki sposób, by korzyści były jak największe.

 2. Z reguły oferta firm funkcjonujących w systemie MLM stanowi produkty trudno dostępne lub takie, które nie są dystrybuowane w żaden inny sposób. Tego typu asortyment, niedostępny dla ogółu społeczeństwa na sklepowej półce, w oczach obdarowanego stanowi towar deficytowy i uznawany jest za bardziej luksusowy i ekskluzywny.

3. Ofiarowanie produktów dostępnych we własnej ofercie generuje obrót osobisty w Twoim biznesie, co najczęściej prowadzi do dodatkowych korzyści w postaci premii, obniżek, gratisów, czy nawet awansu w planie marketingowym. Co więcej, jeśli podobny model działania wprowadzisz w całej strukturze swoich partnerów biznesowych, wówczas obroty, które wspólnie wygenerujecie mogą wznieść biznes na wyższy poziom.

4. Prezent złożony z produktów firmowych, to doskonała forma promocji dla Ciebie i Twojej oferty. Jeśli produkty te przypadną do gustu, wówczas za jakiś czas obdarowywany sam zgłosi się po więcej. Weź pod uwagę fakt, że nawet najdrobniejszy prezent to doskonały pretekst, by po świętach wykonać telefon i umówić się na spotkanie. Będziesz miał okazję do  poznania opinii obdarowanego na temat produktu, a także dużo łatwiej będzie zainteresować go szerszą gamą dostępnego asortymentu.

 

Czekam na Wasze osobiste doświadczenia związane z wręczaniem prezentów świątecznych składających się z własnej oferty sprzedażowej. Serdecznie proszę o przesłanie wiadomości na adres info@marketingdlaciebie.pl

Michał Rusek

www.MarketingDlaCiebie.pl

 

Related News

Za nami III edycja Akademii Inwestora
Uniwersytet SWPS we współpracy z agencją They.pl przygotowały raport „Gen Z o sobie i otaczającym ich świecie. Jakie są polskie Zetki?”
Jak sprawić, by muzyka U2 znalazła się w filmie lub reklamie? Ich roczne obroty sięgają 10 mln zł. Co robią? Od ponad 15 lat dobierają muzykę do obrazu

About Author

(1) Komentarz

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *