Monday, Dec. 18, 2017

Szaleństwo zakupów w tegoroczny Black Friday

Napisane przez:

|

18 listopada 2017

|

Opublikowane w:

Szaleństwo zakupów w tegoroczny Black Friday

 

Black Friday to jeden z najważniejszych dni w e-handlu, kiedy to sklepy internetowe notują rekordowe wyniki sprzedaży. W tym roku spodziewane są jeszcze lepsze rezultaty, co według analiz firmy RTB House, wynika z kilkuletniego trendu wzrostowego.

Black Friday przypada w tym roku 24 listopada. Dla sklepów internetowych jest to pierwszy tak znaczący moment sezonu świątecznego i szansa na zrealizowanie ambitnych celów sprzedażowych. Tłumy klientów, długie kolejki i brak czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach, często skłaniają kupujących do korzystania z ofert on-line. Zatem coraz lepsze wyniki branży e-commerce nie powinny nikogo dziwić. Według firmy analitycznej Adobe Digital Insights, wartość sprzedaży w Internecie w tym dniu w 2016 roku przekroczyła 3 miliardy dolarów. Z kolei sklep Alibaba.com zanotował sprzedaż na poziomie 25,3 miliardów dolarów (wzrost o 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku), który osiągnął w Dniu Singla („Single’s Day”), będącym chińskim odpowiednikiem Black Friday.

Coroczny wzrost sprzedaży

RTB House, działająca globalnie polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, przeanalizowała setki kampanii pod względem rosnącej z roku na rok popularności zakupów w Black Friday.

W 2016 roku, tego dnia e-sklepy odwiedziło o ponad 106 proc. klientów więcej niż w roku poprzednim, a liczba transakcji wzrosła o 204 proc*.

W porównaniu do Black Friday w roku 2015, w ubiegłym roku dzień ten przyciągnął do sklepów internetowych o ponad 43 proc. więcej osób, które sfinalizowały o ponad 104 proc. więcej transakcji.

Black Friday – najlepszy dzień listopada dla e-commerce

Liczba odwiedzin w e-sklepach w Black Friday w 2016 roku była niemal 65 proc. wyższa, a liczba transakcji o ponad 170 proc. większa niż średnia dla pozostałych dni listopada.

W Polsce w 2016 roku w trakcie Black Friday sklepy internetowe odwiedziło ponad 48 proc. osób więcej niż średnia w listopadzie, które w sumie sfinalizowały o ponad 138 proc. transakcji więcej niż średnia w listopadzie.

Z kolei w trakcie Cyber Monday w tym samym roku sklepy internetowe odwiedziło o ponad 16 proc. osób więcej niż wynosiła średnia w listopadzie. Ponadto tego dnia klienci finalizowali o ponad 45 proc. transakcji więcej niż średnia dla tego miesiąca.

Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland w RTB House przewiduje, że oferty Black Friday spotkają się w tym roku z jeszcze większym zainteresowaniem.
– Rok temu wskaźnik konwersji (czyli liczby reakcji klientów w stosunku do ogólnej liczby kliknięć w reklamach) był w trakcie Black Friday o niemal 70 proc. wyższy niż średnio w listopadzie 2015 roku. Wzrost wydatków na reklamę, a jednocześnie liczby osób kupujących on-line pozwala nam przypuszczać, że branża e-commerce zanotuje kolejne rekordy.

Przygotowania do Black Friday

Do Black Friday pozostało niewiele czasu. Marketerzy mogą się przygotować, m.in. uruchamiając odpowiednio spersonalizowane kampanie reklamowe. Korzystając z mechanizmów opartych na sztucznej inteligencji i rozbudowanych algorytmów do analizy zachowań konsumentów, marketerzy mogą przedstawić każdemu użytkownikowi oferty z tymi produktami, które są dla niego najbardziej interesujące.

Kampanie retargetingowe można również dostosować do preferencji danego sklepu –na przykład przygotowując różne treści kreatywne i scenariusze retargetingowe przeznaczone konkretnie dla osób zainteresowanych poszczególnymi produktami z dowolnej kategorii (np. odzieżą damską lub męską).

Skonfigurowanie kampanii retargetingowej on-line na Black Friday nie trwa długo, a efekty mogą być natychmiastowe. Do 24 listopada zostało niewiele czasu, więc to dla marketerów ostatni dzwonek, by wziąć się do pracy.

* Dane zagregowane z ponad 400 kampanii firmy RTB House na 10 rynkach

RTB House to działająca globalnie, polska spółka specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej. Dzięki autorskiemu silnikowi do zakupu reklam, opartemu na algorytmach deep learningowych, RTB House pomaga klientom na całym świecie zwiększać sprzedaż i osiągać krótko-, średnio- i długo-terminowe cele.

Firma została założona w 2012 roku i obsługuje aktualnie ponad 1000 kampanii, na więcej niż 40 rynkach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej. Zespół tworzy ponad 300 specjalistów i stale rośnie.

Więcej informacji: https://www.rtbhouse.com/pl/

Related News

Marketing miejsca wymaga wiodącej idei
Jaga Hupało wśród kobiet wyróżnionych tytułem Lady Business 2017
Prowadzisz sklep internetowy? Te wskaźniki musisz znać!

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *