Tuesday, Sep. 19, 2017

Jaki kontent wybierają kobiety, a jaki mężczyźni?

Napisane przez:

|

26 kwietnia 2017

|

Opublikowane w:

Jaki kontent wybierają kobiety, a jaki mężczyźni?

 

Z badań przeprowadzonych przez Honigman Media wynika, że wbrew stereotypom blisko połowa mężczyzn traktuje zakupy jako formę relaksu – podobnie jak robią to kobiety. Pojawia się więc pytanie, w jaki sposób należy personalizować treści reklam oraz komunikatów marketingowych kierowanych do tych dwóch grup odbiorców. Niedawno definiował je sam produkt – pralki wybierane były głównie przez kobiety, a samochody przez mężczyzn. Dziś takie podejście jest już nieaktualne. Rozwiązaniem tej kwestii jest poznanie obu grup konsumentów dzięki analizie danych – wskazuje Marta Pszona, Head of Content Marketing Sales w SCOOP – spółce należącej do grupy AdNext.

Jednymi z istotnych elementów podczas planowania komunikatu są ilość i natężenie informacji w nim zawartych. Podczas projektowania kontentu w naszym zespole przekaz dostosowujemy zarówno do założeń i rodzaju kampanii, jak i do preferencji mężczyzn lub kobiet. Pierwsza grupa na przykład dużo większą uwagę skupia na marce i wierzy, że decyduje ona o jakości produktu. Mężczyźni potrzebują prostych komunikatów, które nie zawierają wielu różnych opcji. Jedynie 4% mężczyzn zainteresowanych jest zawartością katalogów, w których zebrana jest duża ilość produktów. Kobiety nie tylko lepiej odczytują emocje, ale są również w stanie skupić się na większej ilości szczegółów i z tego też względu są lepszymi poszukiwaczami okazji oraz promocji – podkreśla Marta Pszona, SCOOP (grupa AdNext).

International Journal of Consumer Studies opublikował badanie pokazujące, że kobiety odwiedzają o 30% więcej sklepów internetowych przed dokonaniem zakupu niż mężczyźni. Poszukują w nich przekazów opartych przede wszystkim na podkreślaniu funkcjonalności produktów. Komunikaty kierowane do mężczyzn koncentrują się na zapewnieniu o tym, że korzystanie z danego produktu jest prestiżowe.

Nowym trendem wykorzystywanym do kreowania efektywnego kontentu jest non-rational influence. Zgodnie z nim zawartość komunikatów ograniczona jest jedynie wyobraźnią marketera. Non-rational influence daje możliwość skomponowania komunikatu, który sięga dużo głębiej niż tylko do cech produktu. Dobrym przykładem takiego podejścia do tworzenia przekazów jest reklama marki AXE, w której atrybutami męskości są: nos, obcas, sos i mózg. Przekaz reklamowy ma powodować identyfikację mężczyzn z marką. W przypadku kobiet z takim zabiegiem spotykamy się znacznie rzadziej, a jeśli już, to zawiera on zdecydowanie więcej elementów odwołujących się do emocji – wskazuje Marta Pszona, SCOOP (grupa AdNext). Do kobiet adresowane są przekazy oparte na koncepcji logical persuasion. Dzieje się tak dlatego, że dokonują one wyborów, zazwyczaj biorąc pod uwagę aspekty ekonomiczne i funkcjonalne walory produktów.

Mężczyzn i kobiety odróżnia ponadto odmienne podejście do objętości kontentu. Kobiety są w stanie zapamiętać znacznie więcej informacji niż mężczyźni, którzy skupiają się na pojedynczych i czasem przypadkowych obrazach. W naszym zespole dostrzegamy, że kobiety wymagają częstszego kontaktu z komunikatem, ponieważ nie tylko zapamiętują z niego więcej, ale także często szczegółowo go analizują. Proces decyzyjny przebiega u nich wolniej, m.in. dlatego że porównują różne produkty dostępne na rynku. Mężczyźni natomiast potrafią dokonać zakupu impulsywnie, opierając się na jednorazowym kontakcie z reklamą – komentuje Marta Pszona, SCOOP (grupa AdNext).

Dzięki narzędziom do śledzenia ruchu w Internecie, takim jak na przykład NextClick, reklamodawca może dowiedzieć się, kogo tak naprawdę interesuje jego produkt. Dobór kontentu w pewien sposób determinuje, która z grup – mężczyźni czy kobiety – będzie jego głównym odbiorcą.

Scoop jest spółką Grupy AdNext wyspecjalizowaną w content marketingu.  W ramach swoich działań oferuje najlepszą treść – zarówno w prasie drukowanej, jak i w mediach internetowych. Spółka reprezentuje interesy wydawców i klientów, budując zaangażowanie dzięki reklamie natywnej, a także dopasowaniu komunikatu do odbiorcy w ramach sieci poleceń redakcyjnych NextClick.

AdNext jest grupą spółek wyspecjalizowanych w działaniach digitalowych. Oferuje kompleksowe usługi w zakresie strategii mediowych, content marketingu, współpracy z influencerami,  optymalizacji i performance marketingu. Do Grupy należą spółki MasterMind, SCOOP, Szeri Szeri, DDOB i Optimise, MTI. W centrum wszystkich aktywności AdNext jest konsument. Dzięki poszczególnym spółkom grupa posiada wiedzę o zachowaniach i preferencjach konsumentów oraz dysponuje narzędziami, pozwalającymi szybko zgromadzić niezbędne informacje o skutecznych sposobach dotarcia i zaangażowania odbiorców. Grupa często proponuje rozwiązania niestandardowe, ale przynoszące mierzalne efekty dla klientów. Startupowa struktura  spółek grupy pozwala na szybką adaptację do zmieniających się wymagań rynku digital. Poszczególne spółki w zależności od projektu działają razem lub jako samodzielne podmioty, zapewniając klientom całościowe usługi od consultingu i strategii przez produkcję kampanii i media.

Kontakt dla mediów:
Martyna Danielewicz
Triple PR
Wilcza 25 lok. 6
tel. 22 216 54 20;
722 100 505
martyna.danielewicz@triplepr.pl

Related News

Picodi zbadało, jak kupują w sieci mieszkańcy dziesięciu największych polskich miast
Katarzyna Ramus: z Wirtualnej Polski do AdNext
Czy samorządy potrzebują skutecznych kampanii i strategii? W Rzeszowie odbędzie się VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *