Wednesday, Nov. 22, 2017

O praktyce komunikacji kryzysowej podczas pierwszego dnia Kongresu Profesjonalistów PR

Napisane przez:

|

21 kwietnia 2017

|

Opublikowane w:

O praktyce komunikacji kryzysowej podczas pierwszego dnia Kongresu Profesjonalistów PR

 

Dwanaście wystąpień, ponad trzystu uczestników, dziesiątki ciekawych case’ów. Tak w skrócie podsumować można pierwszy dzień odbywającego się w Rzeszowie Kongresu Profesjonalistów Public Relations – największej konferencji branży PR w Polsce. 

Tradycyjnie już Kongres rozpoczął się od wystąpienia Adama Łaszyna, Prezesa Alert Media Communications, który przedstawił „Subiektywny ranking najciekawszych trendów PR minionego roku”. Na podium zestawienia znalazły się: PRowa moc populizmów i „realne flashmoby”, a pierwsze miejsce zajął początek walki z zalewem wiadomości typu fake news. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w trakcie wystąpienia #KryzysyZjadamyNaŚniadanie mówił między innymi o tym, jak zmiany w sposobie konsumpcji mediów wpływają na przebieg kryzysów, na jakie typy można podzielić użytkowników sieci i jak coraz silniej otacza nas tzw. DSDB, czyli darmowy system dystrybucji bzdur.

W trakcie Kongresu nie zabrakło również praktycznych porad. Pięć technik radzenia sobie z negatywnym cyklem informacyjnym przedstawiła Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy UBER Polska, o odwadze w komunikacji kryzysowej mówiła Małgorzata Wiśniewska z Telewizji Polskiej, a o tym, co warto mieć gdy trafi się kryzys w komunikacji wewnętrznej, opowiedział Igor Żytka, Koordynator ds. komunikacji wewnętrznej, Provident Polska. O doświadczeniach swoich firm i instytucji w zarządzaniu kryzysami opowiadały między innymi: Martyna Węgrzyn, Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej DANONE, Dominika Lenkowska-Piechocka, Szef Zespołu ds. Komunikacji Wewnętrznej Skanska, Iwona Walczak, Koordynator Komunikacji Zewnętrznej Skanska, a także Anna Malinowska, Rzecznik Prasowy Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych. O kryzysach w mediach na przykładzie Policji opowiadał były Rzecznik Komendy Głównej Policji inspektor Krzysztof Hajdas, a o kryzysie podczas targów w EXPO Kraków, Grażyna Grabowska, Prezes Zarządu spółki Targi w Krakowie i Sebastian Chachołek, CEO Grupy PRC. Z kolei Adam Burak, były Dyrektor Marketingu i Komunikacji LOTOS SA, opowiedział o kryzysach w spółkach Skarbu Państwa oraz przedstawił metody ich rozwiązywania. Pierwszy dzień Kongresu zakończyło wystąpienie czterokrotnego mistrza olimpijskiego Roberta Korzeniowskiego, który omówił techniki relacji z mediami w sporcie wyczynowym.

Ciekawe wystąpienia, przegląd aktualnych trendów, inspirujące rozmowy – to już w zasadzie wyróżniki Kongresu PR. Cieszę się, że z roku na rok nasza impreza przyciąga tak dużą liczbę uczestników. Dostrzegam, że Kongres spełnia swoje zadanie, bowiem ma być i jest miejscem integracji branży, ale także poszerzania wiedzy i doświadczeń – podsumował pierwszy dzień rzeszowskiej imprezy dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto.

 

 

Równolegle z Kongresem drugiego dnia odbywa się również sesja naukowa „Kryzys i Media” organizowana przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W jej trakcie zaplanowano czternaście wystąpień przedstawicieli środowiska akademickiego, poświęconych między innymi badaniom na temat kryzysów, obecności postprawdy w mediach czy kryzysowi autorytetów.

Relacje z kongresu można śledzić na bieżąco w mediach społecznościowych, między innymi na Facebookowym profilu Kongres Profesjonalistów Public Relations oraz na Twitterze: pod hashtagami #kpr2017, #kongrespr2017, #KryzysyZjadamyNaŚniadanie i #PSMM.

Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public RelationsNewsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations. Pozostałymi partnerami wydarzenia są: Orange Polska, Exacto sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, IAA Polska, Mestengo sp. z o.o., Wirtualne Biuro Prasowe Newslink, Publicon Public Relations, Sare SA, Sepja digital, ABAKUS Konsulting, TOP SA, VEGACOM SA, CanZan, COMMIT Polska Sp. z o.o., CAR-RENTAL.PL, PRawdziwy PR, Filmowy.org, Apartamenty Bystra Woda, Drukarnia TPM sp. j., Bielenda Kosmetyki Naturalne, Media Mag, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Terma Bania, Cermag, NATURATIV, Mydło Stacja, Chochołowskie Termy oraz Witalnie.com.pl.

***

Dane osoby do kontaktu:

dr hab. Dariusz Tworzydło

Prezes Zarządu Exacto sp. z o.o.

tel.: 602 44 55 96

dariusz@tworzydlo.pl

***

Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 17 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie oraz Wrocławiu.

Patronat medialny nad tegorocznym Kongresem Profesjonalistów PR objęli: Grupa RMF, TVP3 Rzeszów, Polskie Radio Rzeszów, publicrelations.pl,  OOH Magazine, GC Nowiny, nowiny24.pl, Mój Rzeszów, di24.pl, AdMonkey, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, portalmedialny.pl, signs.pl, Social Press, MarketingMiejsca.com.pl, eBiznesonline, Law Business Quality, Imperium Kobiet, mojekonferencje.pl, salebiznesowe.pl, miejscakonferencyjne.pl, gospodarkapodkarpacka.pl, NaszBiznes24.pl, Fundacja Managerska Creative, Agencja Managerska VIP for You, odpowiedzilanybiznes.pl, Marketing przy Kawie, Fundacja internetPR.pl, Manager+, EventPolska.biz, Event Katalog, Galerie Handlowe, Galeriehandlowe.pl, Marketer+, Gielda-Inwestora.pl, MarketingDlaCiebie.pl, EPR.pl, camido.pl, PR bez Krawatów, NowyMarketing, Marketing w Urzędzie, Tygrysy Biznesu, Business & Prestige oraz Fintek.pl.

Wydawnictwa współpracujące przy Kongresie: Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Wydawnictwo Difin, Onepress (Grupa Helion) oraz Dom Wydawniczy REBIS.

Related News

Szaleństwo zakupów w tegoroczny Black Friday
Bądź sobą także w biznesie! – XI Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
Boże Narodzenie w oczach Polaków, Czechów i Słowaków

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *