Ostatnie odliczanie do Kongresu Public Relations 2014 – HR kontra PR, czyli o komunikacji wewnętrznej w firmie
Do kogo należy komunikacja wewnętrzna w organizacji? Gdzie znajduje się granica pomiędzy human resources a public relations?Kiedy powinny te zespoły działać indywidualnie, a w jakich momentach łączyć siły? Dyskusję na ten temat podejmą eksperci debaty podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Wydarzenie odbędzie się w dniach 24-25 kwietnia br. w Rzeszowie.
Współpraca pomiędzy human resources a public relations w wielu firmach pozostaje wciąż teorią. Nadal słyszy się opnie, że jest konfliktogenna i bezpieczniej jej unikać. Czy można zbudować silny wizerunek marki w świadomości pracowników bez współdziałania tych dwóch obszarów? Podobne pytanie zadaje sobie wielu menedżerów i specjalistów na co dzień zajmujących się kształtowaniem relacji wewnętrznych w przedsiębiorstwie. Każdy chce znaleźć „złoty środek”, który sprawi, że działy zamiast konkurować ze sobą, będą potrafiły pomnożyć swój potencjał i przekształcić go w realne efekty. Wskazówkami i doświadczeniami na ten temat podzieląsię eksperci podczas debaty, która odbędzie się w ramach kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Organizatorami wydarzenia są Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o.,a sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.
Razem czy osobno?
Trudności we współpracy mogą wynikać z braku wiedzy na temat zależności pomiędzy PR a HR i wyobrażenia o korzyściach, jakie wspólnie można osiągnąć. A jest ich przynajmniej kilka. Dzięki wykwalifikowanej kadrze wzrasta prestiż firmy, bo towłaśnie personel jest najbardziej wiarygodnym ambasadorem przedsiębiorstwa. Z kolei zadania PR oscylują wokół kształtowania wizerunku organizacji także w otoczeniu wewnętrznym. – Dobrze poinformowany i zadowolony z atmosfery personel chętniej wiąże z firmą swoją przyszłość i karierę. Spełniony zawodowo pracownik wpływa pośrednio lub bezpośrednio na sukces wizerunkowy podmiotu, a posiadanie doświadczonej i zaufanej kadry jest przecież jednym z mierników pracy HR – wyjaśnia Bohdan PAWŁOWICZ, Członek Rady Nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER.
Lepiej łączyć niż dzielić
Efektywna współpraca pomiędzy human resources a public relations niestety w wielu przedsiębiorstwach istnieje tylko w obszernych strategiach czy wizjach prezesów. – W praktyce zespoły te funkcjonują oddzielenie, bez refleksji, jaką wartość dałaby im integracja. Uświadomienie sobie przez zarządzających konieczności współpracy jest początkiem tworzenia wewnętrznego dialogu i atmosfery sprzyjającej rozwojowi przedsiębiorstwa.Jednak realizacja tych założeń znajduje się po stronie menedżerów. Niestety, ci zamiast współpracować, czasem wolą ze sobą rywalizować–twierdzi pomysłodawca Kongresu, dr Dariusz TWORZYDŁO z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o.Integracja PR i HR nie jest dla wszystkich tak oczywista. Źródłem niechęci do współpracy jest prawdopodobnie potrzeba zachowania indywidualizmu.Tymczasem, zintegrowanie działań HR i PR nie tylko jest możliwe, ale jest dobrym sposobem na wyróżnienie marki i wzmocnienie relacji wewnątrz organizacji – mówi Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Publicon sp. z o.o.
Nie warto zwlekać
Zainteresowanych udziałem w Kongresie PR zachęcamy do zgłoszenia swojego uczestnictwa już dziś i tym samym do skorzystania ze specjalnej oferty cenowej. Kolejne atrakcyjne rabaty obowiązują do końca marca br. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl.Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.
Kontakt dla mediów
dr Dariusz Tworzydło, Współorganizator Kongresu
e-mail: dariusz{.at} tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96
——————————————————–
Informacje uzupełniające:
Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o.Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr Dariusz Tworzydło, który od 14 lat organizuje podobne wydarzenia w Rzeszowie oraz Wrocławiu.
Głównymi partnerami są: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. Partnerzy wydarzenia: Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Publicon Sp. z o.o., Exacto Sp. z o.o., Sprinet Polska Sp. z o. o., SARE S.A, PrzeczytamWszystkich.pl, MultiPunkty.pl, BMM Sp. z o.o., Toton Show, Agencja Kreatywna 4n, HRwizard, Stowarzyszenie Prasy Firmowej, KOLIBRO sp. z o.o., Circle Sp. z o.o., Aberit Agencja Interaktywna. Obsługa techniczna: Vegacom Sp. J. Patronami medialnymi są: Grupa RMF, Mediarun.pl, GospodarkaPodkarpacka.pl, GC Nowiny, nowiny24.pl, Bankier.pl, Nf.pl, Polskie Radio Rzeszów S.A., Dziennik Internautów, Szef Sprzedaży, OOH Magazine, Nowy Marketing, Start Up Magazine, Marketing dla Ciebie, HRstandard.pl, Konferencyjnie.pl, Marketing i Rynek, Interia.pl, Marketing przy Kawie, eGospodarka.pl, Marketer+, Epr.pl, dlaStudenta.pl, Personel Plus, Kampaniespołeczne.pl, BiznesNetworking.pl, InternetPR, Publiczni.pl, Biznesnafali.pl, 24PR.pl, Wiadomości Handlowe, CarpatiaBiznes.pl, Mojekonferencje.pl, Salebiznesowe.pl, Portalmedialny.pl, Regioportal.pl, Pomia, HR bez tabu, Social Press, Marketingmiejsca.pl, Signs.pl, VIP Biznes i Styl, BIZNESiSTYL.pl.Kongres wspierają wydawnictwa:Wydawnictwo Naukowe PWN, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Onepress.
Dodaj komentarz