Thursday, Oct. 30, 2014

Kamila Cherek i Michał Bratek – Część II – „Nic nie może nas tyle nauczyć co rozmowa z drugim człowiekiem”.

Napisane przez:

|

23 grudnia 2013

|

Opublikowane w:

Kamila Cherek i Michał Bratek – Część II – „Nic nie może nas tyle nauczyć co rozmowa z drugim człowiekiem”.

Jakie są wartości MLM, których nie nauczyliście się nigdzie indziej?
Najważniejsze w MLM jest to, że nabywamy wiele umiejętności w praktyce, a nie tylko w teorii. Biznes MLM to biznes relacji międzyludzkich. A stwierdzenie, że nic nie może nas tyle nauczyć co rozmowa z drugim człowiekiem, ma w sobie wiele prawdy. Można mieć wielką wiedzę i ponadprzeciętne umiejętności, jednakże jeśli nie robimy z nich użytku, nie osiągamy zamierzonych rezultatów. MLM uczy więc przede wszystkim wykorzystywania swej wiedzy w praktyce, przełamywania własnych ograniczeń i udowadnia, że warto popełniać błędy. Każdy popełniony błąd uczy nas bowiem czegoś nowego i sprawia, że stajemy się silniejsi. W MLM możemy się więc nauczyć wyjątkowo przydatnej sztuki, jaką jest czerpanie korzyści z własnych porażek i niepowodzeń oraz nauczyć się wytrwałości i konsekwencji w działaniu. Ale najważniejsze jest według nas to, że MLM uczy ludzi wiary w siebie i we własne możliwości. Pokonując własne słabości ludzie odkrywają często, że stać ich na wiele więcej niż podejrzewali. A to daje im niesamowitą motywację do dalszego działania i do pokonywania swych kolejnych barier.

Dlaczego właśnie ta, a nie inna firma MLM?
O tym, że podjęliśmy współpracę z firmą PGN Rubicon zadecydowało tak naprawdę kilka czynników. Po pierwsze – firma ma produkt, z którego korzysta regularnie ok. 80% społeczeństwa. Jest to świeżo palona kawa i herbata liściasta w różnych wersjach smakowych. Są to więc produkty,  z których korzystamy na co dzień i nie musimy kreować sztucznej potrzeby ich posiadania. Po drugie – jest to firma polska, wspierająca polską przedsiębiorczość. Idea firmy jest bowiem taka,  aby zajmować się dystrybucją tylko i wyłącznie produktów polskich lub też – jeśli nie jest to możliwe – konfekcjonowanych w Polsce. Naturalną tego konsekwencją jest więc również to, że ceny  produktów i system wynagradzania są bardziej dostosowane do rynku polskiego niż w przypadku wielu firm MLM pochodzących z zagranicy, a zasady działania firmy są bardziej przejrzyste. Po trzecie – firma ma bardzo ciekawie skonstruowany plan marketingowy. Oprócz premii efektywnej, znanej w wielu firmach MLM pod  postacią tabeli procentowo – punktowej (która w firmie PGN Rubicon nie kończy się na 21%, lecz na 28%!), funkcjonuje jeszcze kilka innych bonusów o dość innowacyjnym charakterze. Wśród nich tzw. premia dynamiczna, pozwalająca osiągać stosunkowo wysokie dochody już w pierwszych miesiącach współpracy z firmą, co jest szczególnie istotne w przypadku osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w branży MLM. Nic tak bowiem nie motywuje do dalszej współpracy z firmą niż pierwsze zarobione pieniądze.

Który z produktów dostępnych w ofercie jest najlepszy?
Jeśli chodzi o produkty PGN Rubicon, ciężko jest wskazać jednoznacznie produkt, który określić można jako najlepszy. Jest to bowiem w dużej mierze kwestia subiektywna, uzależniona od indywidualnych preferencji każdego klienta. Obecnie na rynku dostępne są trzy rodzaje świeżo palonej kawy ziarnistej, kawa w postaci mielonej, a także sześć rodzajów herbat liściastych. A produktów ciągle przybywa. Wśród kaw mielonych bardzo dużą popularnością cieszą się przede wszystkim kawy smakowe (naturalnie aromatyzowane) oraz kawa zielona, znana przede wszystkim ze swoich właściwości odchudzających. Nasza ulubiona to kawa o smaku Irish Cream. Jeśli natomiast chodzi o herbaty, to najbardziej przypadła nam do gustu Jesienna Inspiracja. Jest to mieszanka typowo owocowa (składa się z suszu owocowego z polskich drzew i krzewów owocowych). Jej smaku nie da się jednak opisać – tej herbaty po prostu trzeba spróbować!

Dlaczego ludzie chcą kupować te produkty?
W dzisiejszych czasach coraz częściej ludzie kierują się jakością kupowanych produktów, a nie ich ceną. Systematycznie zwiększa się spożycie produktów, które określić można mianem produktów klasy „premium”. A produkty PGN Rubicon zdecydowanie do tej grupy należą. Są to bowiem wysokiej jakości mieszanki o niepowtarzalnym smaku i aromacie. Przede wszystkim kawy aromatyzowane oraz herbaty przyciągają uwagę klientów. Kawa o smaku waniliowym, orzecha laskowego czy też irish cream (nie mówiąc już o smaku miętowo – czekoladowym) nie należą bowiem do produktów powszechnie dostępnych na polskim rynku. Podobnie jest również w przypadku herbat. Mieszkanki PGN Rubicon nie mają swoich odpowiedników na rynku – są to mieszanki bardzo unikalne, wyróżniające się nie tylko wysoką jakością, ale również wyjątkowym smakiem i aromatem. Kupując nasze produkty klienci mają więc pewność, że kupują produkt świeży, bardzo wysokiej jakości i przy okazji – niepowtarzalny.

Czy to oznacza, że produkt sam się sprzedaje?
Kawy i herbaty PGN Rubicon mają tą wyjątkową właściwość, że oddziałują również na nasze zmysły. Sam zapach świeżo zmielonej kawy potrafi zdziałać cuda! Klienta nie trzeba więc przekonywać do zakupu – wystarczy otworzyć opakowanie i pozwolić mu rozkoszować się zapachem. Podobnie jest również w przypadku herbat. Każda z herbat dostępnych w ofercie PGN Rubicon stanowi oryginalne połączenie herbaty oraz charakterystycznych dodatków, które zapewniają przede wszystkim niepowtarzalny smak, ale również bardzo intensywny aromat. Można więc powiedzieć, że produkt sprzedaje się sam.

Czy dla nowych partnerów brak doświadczenie w MLM może stanowić przeszkodę?
Doświadczenie jest w MLM ważne, aczkolwiek nie najważniejsze. Wielokrotnie mieliśmy okazję przekonać się o tym, że ludzie kompletnie bez doświadczenia w MLM radzą sobie o wiele lepiej i odnoszą większe sukcesy niż ludzie z wieloletnim doświadczeniem w branży. O sukcesie w MLM decyduje bowiem również bardzo wiele innych czynników. Można posiadać duże doświadczenie i ponadprzeciętne umiejętności, ale nie robić z nich użytku. Bardziej istotne jest więc to, żeby wykorzystywać w pełni swój potencjał – nawet gdyby ceną miała być poniesiona porażka. Każdy błąd i każda porażka przybliża nas bowiem do sukcesu, jeśli tylko potrafimy wyciągać z nich wnioski. Brak doświadczenia nie jest więc przeszkodą w MLM. Przeszkodą jest brak wiary we własne możliwości.

Skąd czerpiecie siłę i motywacje?
Motywacja do działania jest chyba kluczową kwestią decydującą o sukcesie w MLM. Jeśli ktoś nie ma swojego „dlaczego”, to często jego przygoda z MLM kończy się bardzo szybko – najczęściej przy pierwszej napotkanej przeszkodzie lub po pierwszym doznanym rozczarowaniu. Bardzo często największą motywacją do działania w MLM są pieniądze (marzenia, które można za nie zrealizować). Oczywiście jest tak również w naszym przypadku. Jednakże taka motywacja najczęściej nie wystarcza. Biznes MLM nie należy bowiem do najłatwiejszych, a na efekty trzeba najczęściej trochę poczekać. Potrzebna jest więc również motywacja o charakterze niematerialnym. Jeśli chodzi o nas, to mamy to szczęście, że działamy wspólnie. Gdy jedno z nas ma gorszy dzień lub chwilę zwątpienia, zawsze możemy liczyć na swoje wsparcie. A to jest bardzo ważne. Najważniejsi w tym biznesie są więc ludzie. Ludzie, którzy pomagają przetrwać gorsze chwile i ludzie, którzy pokazują na własnym przykładzie, że się da.

Gdybyście mogli cofnąć czas i wpłynąć na Wasze otoczenie, zmienić coś z przeszłości, co ukształtowało Wasze wyobrażenie o rozwoju osobistym, co by to było?
Bardzo trudne pytanie. Biorąc jednak pod uwagę nasze osobiste spostrzeżenia, z chęcią zmienilibyśmy nieco system kształcenia. Bo po co uczyć się rzeczy, które nigdy później nie przydadzą nam się w życiu? System jest tak skonstruowany, że uczymy się przyswajać wiedzę i ją odtwarzać. Zero analizy, nauki logicznego myślenia i motywacji do rozwoju osobistego. A szkoda, bo to właśnie te umiejętności mogłyby sprawić, że osiągniemy w życiu więcej.

Podajcie proszę ulubiony cytat i opowiedzcie o nim
Jeden z naszych ulubionych cytatów brzmi następująco: „Twoimi jedynymi ograniczeniami są te, które sam tworzysz w swoim umyśle!” – Napoleon Hill. To krótkie zdanie wyraża bardzo wiele i wypowiedziane wiele lat temu pozostaje aktualne do dziś. Bardzo często największą przeszkodą na drodze do sukcesu są bowiem nasze negatywne nastawienie i brak wiary we własne możliwości. Lęk przed niepowodzeniem powoduje, że pozostajemy bierni. Finalnie skutek jest więc taki, że faktycznie ponosimy porażkę, której najprawdopodobniej moglibyśmy uniknąć, gdybyśmy tylko odważyli się podjąć zamierzone przez siebie działania. Możemy bowiem osiągnąć wszystko, co tylko chcemy, jeśli tylko podejmiemy w tym celu odpowiednie kroki. Warto więc uwierzyć w siebie i udowodnić samemu sobie, że można!

Jakie jest Wasze motto życiowe?
Wyznajemy zasadę, że „trzeba marzyć tak, jakby się miało żyć całą wieczność i żyć tak, jakby się miało umrzeć jutro” – James Dean. Życie mamy bowiem tylko jedno i nikt nie przeżyje go za nas. Warto więc postępować tak, aby niczego później nie żałować – a przede wszystkim nie żałować niepodjętych decyzji i niewykorzystanych okazji. Niektóre z nich nigdy się bowiem nie powtórzą.

Zapraszam do przeczytania pierwszej części wywiadu, klikając w link.

Zapisz się na portalu, a otrzymasz newsletter o najnowszych artykułach, a w nich ciekawe i praktyczne informacje, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu.

Skoro spodobał Ci się ten artykuł, z pewnością zainteresują Cię publikacje:

Poznaj wyjątkowe kobiety na szkoleniu MLMBA firmy InWay

Earth Power International – polska firma zdobywająca światowy rynek

 

Michał Rusek

Redaktor Naczelny www.MarketingDlaCiebie.pl

 

Related News

Strategia promocji wg Promujmnie.pl
Miałem sen…
Marketing SMS oczami polskiego biznesu Wyniki badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”.

About Author

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>